Manchester en induction - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Chris Meijer - WaarBenJij.nu Manchester en induction - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Chris Meijer - WaarBenJij.nu

Manchester en induction

Door: Chris

Blijf op de hoogte en volg Chris

21 September 2010 | Nederland, Amsterdam

Hier weer een berichtje uit het zonnige (vandaag is het toevallig mooi weer) Lancaster.

Ik ben nu een beetje aan het bijkomen van de afgelopen dagen. De intro hier is erg vet! Maar laat ik bij het begin beginnen.

Afgelopen zaterdag hebben we met bijna alle internationale studenten Manchester bezocht.
Manchester is bekend door haar vele grote winkelcentrums. Echt, ik heb nog nooit zoveel winkels bij elkaar gezien.
Opzich zijn er niet heel veel hotspots (in 1 dag kan je ze allemaal wel afgaan) maar ze zijn wel erg leuk. Zo hebben we onder andere gelounched in de Beetham Tower waar je echt een prachtig uitzicht hebt over de hele stad, heb ik de Manchester Cathedral bezocht, de Town Hall en een paar veel te grote winkelcentra. Ik moet alleen nog een keer naar Old Trafford.

De zondag erop kwamen de freshers op campus. De medebewoners op de first floor waar ik woon zijn erg relaxt. In de avond was er een feest voor alle eerste jaars en internationale studenten.
De dag erop (gister) was de pub tour. We bezochten elke pub ongeveer 20 minuten. De Engelsen zijn gek op mixdrankjes dus het duurt erg lang voordat je iets kan bestellen. Daardoor moet je redelijk snel door drinken ;)
Verder moesten we tijdens de pubtour bepaalde opdrachten uitvoeren. Zo werd er bijvoorbeeld 'get off the ground of get on the ground' geroepen en dan moest je midden opstraat ergens in klimmen of juist op de grond liggen. Erg grappig als opeens 40 man op de grond gaat liggen of juist overal inklimmen.

Deze week is het nog even flink feesten en dan begint het studeren.

I will keep everyone posted!

• 29 September 2010 - 10:34

Astrid:

Leuk die foto's!! Gaat het allemaal goed? :)

• 02 Oktober 2010 - 09:06

Rob:

Wat leuk, dat je het zo naar je zin hebt. Al die winkels zou ik ook zo snel bekeken hebben. Bovendien zou je ook een hele dikke zak met geld bij je moeten hebben. Dan kon je een vrachtwgen kopen om het allemaal mee te kunnen nemen. Suzan ziet je al aankomen. Verder een hele fijne stage toegewenst. Groeten van Riet en Rob